W dzisiejszym dynamicznym świecie reklamodawcy mają dosłownie kilka sekund, by zaskarbić sobie uwagę widzów przed ekranami telewizorów, monitorów czy smartfonów. Ograniczenie czasowe nie jest jednak jedyną barierą, na jaką napotykają się producenci reklam wideo. Za równie istotny aspekt uchodzi oryginalność. Sztampowe reklamy są już po prostu nieskuteczne. Na ratunek przychodzi wideo storytelling. Dlaczego warto opowiadać historie za pomocą obrazów?
Storytelling – na czym polega?
Wideo storytelling to forma komunikacji, pozwalająca na opowiedzenie danej historii i jednocześnie doskonały sposób, by wypromować markę czy produkt/usługę. Tego typu video często pozwala na stworzenie emocjonalnej więzi między firmą a odbiorcami treści. Formę tę wykorzystuje się, aby skuteczniej dotrzeć do swojej publiczności, budować markę i celnie przekazywać wyznawane wartości.
W wideo storytellingu należy zadbać o kilka elementów. Mowa przede wszystkim o:
- Narracji. Każdy scenariusz zakłada przemyślany, spójny opis zdarzeń. Historia i puenta to główne filary reklamy storytellingowej.
- Kompozycji. Wszystko, co znajdzie się w kadrze, jest szaleni istotne nie tylko z uwagi na walory estetyczne. Nawet niewielki element może wpływać bowiem na historię oraz jej interpretację.
- Dźwięku. Zarówno muzyka, jak i dźwięki otoczenia budują narrację. Bez nich wideo, szczególnie storytellingowe, byłoby niekompletne.
- Montażu. Dynamiczny a może spokojny? To wszystko ma znaczenie. Kreatywne wykorzystanie efektów specjalnych może wzbogacić wideo storytelling, nadając mu unikalnego charakteru.
Dlaczego wideo storytelling jest skuteczniejszy niż tradycyjne reklamy?
Opowiadanie historii za pomocą obrazów ma potencjał do budowania mocniejszych i trwalszych połączeń z widzem. Wizualne oraz dźwiękowe elementy wspólnie przekazują emocje, co może silniej oddziaływać na odbiorcę niż klasyczne formaty video. Co więcej, łatwiej przekazywać autentyczność i naturalność. To cechy, które cenią dzisiejsi odbiorcy. Z kolei zdolność do przedstawienia wielu aspektów historii jednocześnie, zarówno za pomocą obrazów, dźwięku, jak i ruchu, sprawia, że widzowie są w stanie szybciej zrozumieć przekazywaną treść. W rezultacie wideo storytelling jest skutecznym narzędziem w marketingu, edukacji i komunikacji.
Stworzymy dla Ciebie skuteczne wideo!
Kreatywne techniki tworzenia wideo storytellingowego mogą wzbogacić narrację, uczynić ją bardziej atrakcyjną i zapadającą w pamięć. Kluczowy jest nieszablonowy pomysł, a następnie jego profesjonalna realizacja. Nasz dom produkcyjny zajmuje się kompleksową produkcją wideo typu storytelling. Dbamy o klarowną treść i przekaz, dopasowaną do odbiorców oraz platformy, na jakiej będzie dystrybuowany. Odpowiadamy również za wysoką jakość wizualną i merytoryczną wideo oraz postprodukcję. Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w uskutecznianiu wideo o intrygujących historiach. Skontaktuj się z MediaLooną, jeśli poszukujesz godnej współpracy ekipy filmowej. Pozostajemy do Twojej dyspozycji!