Skip to main content

Specjaliści ds. marketingu są zgodni. Producenci reklam wideo mają zaledwie 2 sekundy, by zaciekawić odbiorcę i zatrzymać jego uwagę na dłużej. Co sprawia, że reklama cyfrowa jest skuteczna? Dlaczego warto wykorzystać wideo marketing do rozwoju swojego biznesu?

Dobrą reklamę wideo cechuje angażująca treść, przemyślane wykorzystanie obrazu i dźwięku, unikalna, trafna narracja, wywoływanie emocji oraz niebanalne podejście do tematu. To wszystko skompresowane w niecałej minucie, a niekiedy nawet kilkunastu sekundach. Z uwagi na złożoność procesu, nad przygotowaniem i zrealizowaniem ciekawej reklamy powinna pracować ekipa doświadczonych specjalistów. Wysoka jakość oraz kompleksowa obsługa projektu może przełożyć się na zwiększenie konwersji i zysk dla Twojego biznesu.

5 powodów, dla których warto zainwestować w reklamę wideo w Internecie.

  • Zwiększenie zaangażowania odbiorców. Reklamy wideo mają tendencję do wywoływania większej interakcji niż reklamy tekstowe czy graficzne. To może prowadzić do dużej ilości kliknięć, polubień, udostępnień i komentarzy. Klienci oglądając wideo na stronie internetowej firmy, spędzają więcej czasu w witrynie. Dzięki temu są bardziej skłonni, by zapisać się do newslettera, zapoznać się z ofertą, poprosić o kontakt, a nawet zamówić produkty/usługi. Dłuższy czas na stronie pozytywnie wpływa także na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
  • Atrakcyjność dźwiękowa i wizualna. Aktualnie wszystkie formy audiowizualne przyciągają wzrok odbiorców. Widać to po rosnącej popularności nie tylko dłuższych form wideo, ale także kilkusekundowych nagrań na TikTok’u, Instagramie, Facebook’u czy YouTube Shorts.
  • Kompleksowa prezentacja treści. Twórcy filmowych reklam w Internecie mogą opowiedzieć kompletną historię i wywołać pełny wachlarz emocji. Content video często przekazuje nawet skomplikowane informacje w sposób bardzo przystępny i zrozumiały.
  • Zróżnicowane formaty. Reklamy wideo mogą przyjmować różne formy. Między innymi krótkie ogłoszenia, dłuższe filmy informacyjne, animacje 2D, poradniki. W ten sposób można dostosować format do celów kampanii i preferencji potencjalnych odbiorców.
  • Różnorodność platform i łatwość w dotarciu do klienta docelowego. Reklamy filmowe można dystrybuować na różnych platformach online. W mediach społecznościowych, na stronach internetowych, platformach wideo (YouTube, Twitch), a nawet aplikacjach mobilnych. Metody targetowania reklam online pozwalają dotrzeć w sposób precyzyjny do wskazanych grup odbiorców, w oparciu o demografię, zachowania użytkowników, zainteresowania i wiele innych czynników. Dzięki temu zwiększa się szansa, że reklama dotrze do rzeczywiście zainteresowanych klientów.

Wykorzystanie wideo marketingu w Internecie może przełożyć się na zwiększenie rozpoznawalności marki, zbudowanie/wzmocnienie relacji między firmą a klientem oraz oczywiście wzrost ROI (zwrot z inwestycji). Cechy i cele reklamy filmowej online powinno dostosować się do konkretnego produktu, usługi oraz grupy docelowej.

reklama wideo, marketing internetowy, reklama w Internecie, reklama display

Dobra reklama wideo w Internecie. Jak ją wyprodukować?

Chcąc stworzyć skuteczną reklamę, należy określić jasne cele marketingowe. Oprócz tego należy przygotować charakterystyczną i wyróżniającą się koncepcję wideo, starać się zrozumieć nie tylko klienta, ale również odbiorców. Poza tym powinno się zadbać o spójny przekaz reklamowy. Najlepiej opowiedzieć historię, która zaintryguje i skupi na sobie uwagę. Oczywiście nie można zapominać o kwestiach realizacyjnych. Dobrze wykonane wideo o wysokiej jakości dźwięku i obrazu podkreśla wiarygodność oraz profesjonalizm marki.

Wideo marketing to niezwykle efektywna forma reklamy online, a przyszłość filmów reklamowych wydaje się jeszcze bardziej obiecująca. W MediaLoonie skupiamy się na tworzeniu spersonalizowanych treści wideo, które idealnie oddają potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Pomagamy markom poprawić widoczność wśród ich społeczności oraz nawiązać relację opartą na zaufaniu. Nasze produkcje zwiększają zaangażowanie klientów firm, a to naturalnie przekłada się na dynamiczny rozwój marek.

Wykorzystaj wszystkie zalety wideo marketingu do rozwoju swojego biznesu. Odezwij się do nas, by skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów.

Podobał Ci się ten artykuł? Podziel się ze znajomymi!

Leave a Reply